Zasady zajęć

Zasady zajęć

Czy wiesz jak będziemy się bawić na naszych warsztatach? Dobrze!! Jednak żeby to było możliwe, musimy ustalić pewne podstawowe zasady, które będą obowiązywać nas wszystkich. Możemy je też naturalnie wzbogacać – w zależności od grupy i jej potrzeb.

1 Po pierwsze, na warsztaty dla Najmniejszych Dzieci przychodzi jeden Opiekun i jedno Dziecko. Od tej reguły bywają odstępstwa - w tych sprawach zawsze skontaktuj się z Agatą.

2 Po drugie, wszystkim powinno być na zajęciach wygodnie i bezpiecznie. Dlatego zalecam dla wszystkich strój umożliwiający swobodne, czasem intensywne poruszanie się, siadanie lub leżenie na podłodze, a także zmienne obuwie – „miękkie” lub skarpetki antypoślizgowe. Zdecydowanie warto mieć także dla Dziecka (a czasem i dla siebie ;-)) strój na zmianę, potrzebny w przypadku aktywności plastycznych czy zabaw z wodą, owocami, farbami itp. – na tych zajęciach czasem naprawdę się brudzimy. Przynoście Dzieciom tetry lub ręczniczki, żeby móc je wytrzeć po zabawie 😉

3 Po trzecie, warto wiedzieć kiedy co nas czeka, przynajmniej w zarysie. Rytm zajęć jest bardzo ważny dla Dzieci, pozwala im się czuć bezpieczniej.

ORIENTACYJNY HARMONOGRAM

4 Po czwarte, są pewne reguły, które uważamy za ISTOTNE dla powodzenia zajęć:

a) zakładamy, że w proponowanych zabawach Dzieci biorą udział razem z opiekunami lub przy ich wsparciu. Dzieci potrzebują nie tylko Waszej obecności ale też Waszej postawy i zaangażowania – żeby same wiedziały/czuły, co jest w danym momencie ważne i co jest dla nich bezpieczne – Wy też łatwiej wierzycie w bezpieczeństwo czegoś, jeśli zaufana Wam osoba to robi, a mniej, jeśli tylko o tym mówi. Ponadto, Dzieci uczą się przez naśladownictwo i pragną naśladować głównie tych, do których mają największe zaufanie, z którymi są w danym momencie najbliżej – czyli Was.

b) nie oczekujemy, że Dzieci będą w jakikolwiek szczególny czy zaplanowany sposób uczestniczyć w proponowanych zajęciach i Ty też tego od Dziecka nie oczekuj! Będziemy je WSPÓLNIE ZACHĘCAĆ, ale także pozwólmy im decydować o tym, co i jak jest dla nich interesujące – tylko wtedy będą się dobrze i PO SWOJEMU bawić! Pokazujemy im „sobą” co jest w danym momencie ważne na zajęciach, ale pozwalamy im dokonać samodzielnego wyboru. Wybory te kształtują się w zgodzie z ich temperamentem, doświadczeniem, zainteresowaniem, a czasem po prostu kondycją psychofizyczną czy momentem w ciągu dnia. Wybory te zmieniają się też w czasie, wraz z oswojeniem grupy i ilością odbytych zajęć; UWAGA! Ta zasada nie wyklucza namawiania Dzieci do przestrzegania przyjętych na zajęciach reguł i pokazywania im na czym te reguły polegają.

c) bacznie obserwuj swoje Dziecko i sprawdzaj, czy proponowana aktywność, ruch lub muzyka nie straszą go lub nie męczą zanadto – zawsze możecie odpocząć i wyciszyć się poza Salą a potem wrócić – spora ilość nowych bodźców może zmęczyć, już od samego bycia w tym, patrzenia i słuchania. A to Ty najszybciej i najlepiej rozpoznasz stan Dziecka;

d) proponowana na zajęciach muzyka to nie tylko piosenki w naszym wykonaniu, ale też muzyka „z komputera”. Taka muzyka występuje w ograniczonym zakresie, ale stanowi czasem dość intensywną stymulację – warto o tym pamiętać;

e) podczas zajęć każdy Opiekun bierze odpowiedzialność za siebie i przyprowadzone Dziecko, w tym za własną i Dziecka dyspozycję zdrowotną. Jeśli wiesz, że Twoje dziecko ma objawy mogące niepokoić innych Opiekunów, a jednocześnie wiesz, że nie jest to zaraźliwa choroba tylko np. alergia itp, uprzedź o tym na początku zajęć.

IMG_20220808_162218

Znaczenie zabawy

Czy obudzeni w środku nocy możecie powiedzieć, jakie znaczenie dla rozwoju człowieka ma ZABAWA? Ja tak, bo to moja główna kompetencja zawodowa. Tak, tak, mówię to zupełnie poważnie i bez zażenowania - na zabawie, szczególnie z małym dzieckiem, znam się dobrze. Dlatego w poniższej skrótowej informacji, spokojnie w miejsce słowa "dziecko" możecie wstawić moje imię. A może i swoje?

30

Warto tańczyć dla zabawy!

„Czy kiedy pomyślą Państwo o tańcu i ruchu, przychodzi Państwu do głowy balet, modern jazz dance czy jakaś inna postać stylizowanego ruchu? Z powodu takich skojarzeń wielu ludzi nie odważa się tańczyć. Taniec jednak można też rozumieć jako bezpośredni i naturalny sposób poruszania się, gdzie żaden autorytet nie narzuca tej czynności jakichkolwiek wyobrażeń co do estetyki. (…)” A. Halprin Taniec jako sztuka uzdrawiania

bliskie-spotkanie-w-tancu

Bliskie spotkanie w tańcu

Czy zastanawialiście się, dlaczego prowadzę zajęcia świadomego ruchu i tańca kreatywnego z elementami terapii tańcem adresowane do osób dorosłych, którym w tańcu towarzyszyć mogą małe Dzieci? Przecież wystarczyłoby dać tę przyjemność dorosłym, a Dzieckiem w tym czasie może zająć się ktoś inny. Otóż NIE! Jestem innego zdania.

dotykam ziemi

Gdy świadomie dotykam ziemi

Koncepcja codziennego dotykania Ziemi jest oczywista, zrozumiała, usprawiedliwiona choćby grawitacją - dla starszych i bezpośrednią bliskością – dla Małych, którzy od niej zaczynają swą podróż wzwyż.

Zapraszam też do zapoznania się z Regulaminem korzystania z Warsztatów Agaty

Pobierz plik PDF