ZNACZENIE ZABAWY DLA ROZWOJU (Dziecka):
- Możliwość dokonywania ODKRYĆ metodą prób i błędów, BEZ OBAWY o porażkę;
- Środek do osiągania SPRAWNOŚCI motorycznych i poznawczych – wspomaganie procesu rozwiązywania problemów i posługiwania się narzędziami;
- Środek do wyrażania i oswajania przez Dziecko przeżywanych EMOCJI i uczuć;
- Zaspokajanie podstawowej potrzeby Małego Dziecka – RUCHU;
- Całościowe (holistyczne) uczenie się za pomocą wszystkich ZMYSŁÓW;
- Wspieranie rozwoju SPOŁECZNEGO (od zabawy samotnej przez zabawę równoległą do zabawy w dwójkach/trójkach).
Miłej zabawy!
Czy wolno bawić się "życiem"? Jasne, a nawet powinno się to robić - niejeden Maluch po naszych zajęciach na podstawie książki "Nocnik Maksa" przekonał się do używania tego jakże przydatnego, gadżetu 😀
Rolą dorosłego jest modelowanie - dzieci uczą się przez obserwację, doświadczanie i NAŚLADOWNICTWO (o Matko!). Nie można oczekiwać zaangażowania, gdy samemu nie jest się całkowicie zaangażowanym.
Praca/zabawa z małym dzieckiem to zdecydowanie działanie nastawione na PROCES nie na efekt.
Nie zmienia to faktu, że czasem powstaje konkretny i miły efekt, który fajnie postawić sobie na parapecie 😉
Najwięcej radości i pozytywnego zaplecza dla harmonijnego rozwoju dziecka dają najprostsze metody i narzędzia.